36400105 - Ervaren dienstverlening
We monitoren hoe onze inwoners onze dienstverlening ervaren, die gericht is op alle activiteiten voor loopbaanontwikkeling en bestaanszekerheid. We vergelijken de 0-meting van 2024 over onze dienstverlening met de meting van 2027.
De evaluatie van het nieuwe aanvraagproces is afgerond. Inwoners zijn tevreden tot zeer tevreden over het nieuwe aanvraagproces. De meeste inwoners vinden het aanvraagproces helder, toegankelijk en persoonlijk. Inwoners voelen zich serieus genomen en met respect behandeld. Met name zijn ze positief over het snelle en persoonlijke contact en het feit dat het aanvragen van inkomensondersteuning heel gemakkelijk gaat. Minder tevreden is men over de informatie op de gemeentelijke website.
Daarnaast vindt vanuit project Inwoner in Beeld vanaf oktober 2025 een onderzoek plaats onder inwoners om input op te halen over de dienstverlening bij de teams werk, inkomen en schuldhulp. Dit is een vervolg op het onderzoek uit 2023.