59970403 - Verder met digitale dienstverlening
- We creëren een inwonersportaal en Omnichannel omgeving: Elke inwoner krijgt
de gelegenheid om via een beveiligde omgeving persoonsgerichte
dienstverlening digitaal af te kunnen handelen bij de gemeente. We gaan
MijnServices en MijnOmgeving implementeren. Hierbij sluiten we aan bij het
programma Omnichannel van de VNG. Hiermee realiseren we ook een integraal
klantbeeld en belandt informatie van onze klant op de plek waar het hoort en
raken we deze niet kwijt. - We richten het zaaksysteem vanuit het proces in: Dit helpt om een reëel beeld te
krijgen in de behandeling van een zaak. Zo zien medewerkers ook de logica van
zaakgericht werken. Hiervoor is het noodzakelijk dat er duidelijkheid is in onze
processtructuur en processturing. - We voeren het project implementatie Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer(Wmebv) uit: Met dit project gaan we voldoen aan de wettelijke verplichting uit de Wmebv én geven we een impuls aan de digitalisering en het digitaal werken.
Groen
Het levert zeer veel op voor de dienstverlening aan de inwoner én ook voor de medewerker door betere processen.
Oranje
De pilot Mijn Zaken loopt uit. De samenwerking tussen verschillende partijen is complex. De WMEBV heeft minder producten kunnen digitaliseren dan gepland doordat de keuze is gemaakt in te zetten op kwaliteit en niet op kwantiteit.
Groen
Het is de vraag of we na 2025 voldoende middelen hebben om de doelen te halen en de huidige projecten in de huidige vorm voort te zetten.