
Financiële begroting
Inleiding (Financiële begroting)
Terug naar navigatie - Inleiding (Financiële begroting)Financieel perspectief (financiële begroting)
Terug naar navigatie - Financieel perspectief (financiële begroting) Bedragen x €1.000Exploitatie |
Begroting 2023 na wijziging |
Begroting 2024 |
Begroting 2025 |
Begroting 2026 |
Begroting 2027 |
Begroting 2028 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten |
|||||||
Bestuur |
3.196 |
3.609 |
3.860 |
3.738 |
3.738 |
3.738 |
|
Burgerzaken |
1.370 |
2.008 |
1.920 |
2.127 |
2.169 |
2.019 |
|
Communicatie |
91 |
93 |
111 |
111 |
111 |
111 |
|
Wijkgericht werken |
1.098 |
1.137 |
1.396 |
1.396 |
1.396 |
1.396 |
|
Brandweer |
3.358 |
3.543 |
3.892 |
3.880 |
3.939 |
4.032 |
|
Openbare orde en veiligheid |
2.254 |
2.129 |
2.440 |
2.435 |
2.435 |
2.435 |
|
Wegen |
7.742 |
7.805 |
7.418 |
7.372 |
7.456 |
7.377 |
|
Mobiliteit |
1.382 |
1.345 |
1.655 |
1.289 |
1.287 |
1.278 |
|
Havens en kaden |
1.539 |
480 |
1.071 |
233 |
228 |
227 |
|
Gemeentelijke panden en gronden |
4.136 |
4.852 |
2.615 |
2.511 |
3.643 |
3.782 |
|
Straatmarkten |
169 |
164 |
170 |
170 |
170 |
170 |
|
Economie |
1.530 |
1.838 |
1.756 |
1.496 |
1.496 |
1.496 |
|
Onderwijshuisvesting |
5.462 |
7.392 |
5.875 |
6.060 |
5.754 |
5.939 |
|
Kinderopvang en lokaal onderwijsbeleid |
3.608 |
3.690 |
3.656 |
3.656 |
3.656 |
3.656 |
|
Sport |
3.263 |
5.221 |
5.526 |
5.296 |
4.988 |
4.931 |
|
Regionaal archief en erfgoedcentrum |
954 |
1.015 |
1.081 |
1.078 |
1.078 |
1.078 |
|
Monumenten en erfgoed |
1.301 |
1.157 |
1.054 |
988 |
987 |
1.000 |
|
Archeologie |
224 |
295 |
316 |
304 |
304 |
314 |
|
Kunst en Cultuur |
5.487 |
5.695 |
5.426 |
5.282 |
5.031 |
5.047 |
|
Openbaar Groen en (openlucht) recreatie |
3.720 |
3.873 |
4.666 |
4.488 |
4.565 |
4.561 |
|
Toerisme en recreatie |
472 |
958 |
885 |
839 |
839 |
839 |
|
Participatie werk |
6.224 |
4.848 |
4.295 |
4.295 |
4.246 |
4.246 |
|
Minimabeleid |
5.699 |
3.206 |
3.451 |
3.451 |
3.511 |
3.511 |
|
Schuldhulpverlening |
5.301 |
3.379 |
1.994 |
1.994 |
1.894 |
1.894 |
|
Inkomensvoorziening |
24.524 |
24.525 |
25.834 |
25.834 |
25.834 |
25.834 |
|
Wmo begeleiding |
7.542 |
7.362 |
10.740 |
9.139 |
9.139 |
9.139 |
|
Wmo huishoudelijke hulp |
6.095 |
6.291 |
6.579 |
6.579 |
6.579 |
6.579 |
|
Wmo individuele hulpmiddelen |
2.374 |
2.534 |
2.117 |
2.117 |
2.117 |
2.117 |
|
Wmo subsidies en overig |
5.932 |
7.125 |
6.946 |
6.662 |
6.334 |
6.105 |
|
Wmo vervoer |
1.278 |
1.358 |
1.012 |
1.066 |
1.122 |
1.187 |
|
Jeugdzorg in natura |
23.512 |
22.292 |
24.490 |
24.346 |
25.223 |
25.223 |
|
Jeugd algemeen |
1.048 |
1.138 |
1.228 |
1.228 |
1.228 |
1.228 |
|
Jeugd PGB |
231 |
223 |
306 |
306 |
306 |
306 |
|
Jeugd Preventie |
4.293 |
5.956 |
6.577 |
6.733 |
6.688 |
6.688 |
|
Gelrewerkt! |
11.255 |
12.222 |
12.369 |
12.719 |
12.769 |
12.739 |
|
Inburgering |
360 |
1.795 |
403 |
403 |
403 |
403 |
|
Grondstoffen |
5.549 |
5.633 |
5.821 |
5.827 |
5.826 |
5.826 |
|
Riolering |
5.403 |
4.399 |
7.000 |
5.187 |
4.526 |
4.528 |
|
Milieu |
2.115 |
1.687 |
1.223 |
1.219 |
1.219 |
1.219 |
|
Gedenkparken |
581 |
608 |
637 |
637 |
636 |
636 |
|
Energietransitie |
5.102 |
4.864 |
4.358 |
1.858 |
1.858 |
1.858 |
|
Ruimtelijke ontwikkeling |
2.805 |
1.760 |
1.693 |
1.643 |
1.618 |
1.618 |
|
Wonen |
3.064 |
5.546 |
2.795 |
2.660 |
2.645 |
2.645 |
|
Grondzaken |
9.216 |
4.920 |
4.794 |
3.063 |
1.176 |
26 |
|
Effecten |
7 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
|
Belastingen |
776 |
741 |
800 |
833 |
864 |
864 |
|
Algemene baten en lasten |
2.842 |
2.893 |
1.461 |
2.037 |
2.591 |
3.145 |
|
Overhead |
21.000 |
24.963 |
23.912 |
22.566 |
22.894 |
22.801 |
|
Totaal Lasten |
216.482 |
220.576 |
219.627 |
209.155 |
208.520 |
207.792 |
|
Baten |
|||||||
Bestuur |
-25 |
-15 |
-15 |
-15 |
-15 |
-15 |
|
Burgerzaken |
-450 |
-888 |
-942 |
-1.071 |
-1.144 |
-1.144 |
|
Brandweer |
-60 |
-62 |
-95 |
-95 |
-95 |
-95 |
|
Openbare orde en veiligheid |
-301 |
-34 |
-10 |
-10 |
-10 |
-10 |
|
Wegen |
-406 |
-316 |
-271 |
-271 |
-271 |
-271 |
|
Mobiliteit |
-2.726 |
-2.811 |
-3.090 |
-3.090 |
-3.090 |
-3.090 |
|
Havens en kaden |
-12 |
-13 |
-13 |
-13 |
-13 |
-13 |
|
Gemeentelijke panden en gronden |
-2.775 |
-2.891 |
-2.470 |
-2.470 |
-2.718 |
-2.718 |
|
Straatmarkten |
-158 |
-166 |
-170 |
-170 |
-170 |
-170 |
|
Economie |
-37 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Onderwijshuisvesting |
-465 |
-538 |
-553 |
-553 |
-553 |
-553 |
|
Kinderopvang en lokaal onderwijsbeleid |
-1.505 |
-1.548 |
-1.587 |
-1.587 |
-1.587 |
-1.587 |
|
Sport |
-1.459 |
-2.028 |
-2.071 |
-2.054 |
-1.781 |
-1.781 |
|
Regionaal archief en erfgoedcentrum |
-176 |
-182 |
-187 |
-187 |
-187 |
-187 |
|
Monumenten en erfgoed |
-26 |
-20 |
-1 |
-1 |
-1 |
-1 |
|
Archeologie |
-222 |
-223 |
-258 |
-258 |
-258 |
-258 |
|
Kunst en Cultuur |
-595 |
-431 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Openbaar Groen en (openlucht) recreatie |
-13 |
-13 |
-13 |
-13 |
-13 |
-13 |
|
Toerisme en recreatie |
-19 |
-19 |
-20 |
-20 |
-20 |
-20 |
|
Participatie werk |
-67 |
-1.315 |
-1.352 |
-1.852 |
-1.852 |
-1.852 |
|
Minimabeleid |
-96 |
-96 |
-99 |
-99 |
-99 |
-99 |
|
Schuldhulpverlening |
-53 |
-54 |
-56 |
-56 |
-56 |
-56 |
|
Inkomensvoorziening |
-20.635 |
-20.980 |
-22.068 |
-22.068 |
-22.068 |
-22.068 |
|
Wmo begeleiding |
-1.158 |
-1.027 |
-2.480 |
-879 |
-879 |
-879 |
|
Wmo subsidies en overig |
-1.117 |
-1.418 |
-1.127 |
-976 |
-640 |
-640 |
|
Wmo vervoer |
-65 |
-60 |
-62 |
-62 |
-62 |
-62 |
|
Jeugd Preventie |
-70 |
-56 |
-45 |
-57 |
0 |
0 |
|
Gelrewerkt! |
-1.398 |
-1.441 |
-1.511 |
-1.511 |
-1.511 |
-1.481 |
|
Inburgering |
0 |
-1.375 |
-50 |
-50 |
-50 |
-50 |
|
Grondstoffen |
-6.579 |
-6.682 |
-6.893 |
-6.899 |
-6.899 |
-6.899 |
|
Riolering |
-5.925 |
-4.926 |
-7.564 |
-5.751 |
-5.090 |
-5.091 |
|
Milieu |
-394 |
-273 |
-72 |
-72 |
-72 |
-72 |
|
Gedenkparken |
-371 |
-382 |
-393 |
-393 |
-393 |
-393 |
|
Energietransitie |
-3.372 |
-2.760 |
-762 |
-762 |
-762 |
-762 |
|
Ruimtelijke ontwikkeling |
-130 |
-403 |
-54 |
-54 |
-54 |
-54 |
|
Wonen |
-2.324 |
-3.682 |
-1.921 |
-1.921 |
-1.921 |
-1.921 |
|
Grondzaken |
-8.118 |
-4.794 |
-4.848 |
-3.117 |
-1.213 |
0 |
|
Effecten |
-723 |
-728 |
-723 |
-723 |
-723 |
-723 |
|
Belastingen |
-14.829 |
-14.962 |
-15.381 |
-15.381 |
-15.381 |
-15.381 |
|
Algemene uitkering |
-117.738 |
-129.331 |
-132.867 |
-129.126 |
-134.025 |
-137.537 |
|
Algemene baten en lasten |
-183 |
-138 |
-399 |
-399 |
-142 |
-142 |
|
Overhead |
-799 |
-669 |
-626 |
-579 |
-432 |
-432 |
|
Totaal Baten |
-197.571 |
-209.744 |
-213.118 |
-204.662 |
-206.246 |
-208.517 |
|
Gerealiseerd saldo van baten en lasten |
18.911 |
10.832 |
6.510 |
4.494 |
2.274 |
-725 |
|
Onttrekkingen |
|||||||
Bestuur |
0 |
-100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Brandweer |
-5 |
-5 |
-5 |
-5 |
-5 |
-5 |
|
Openbare orde en veiligheid |
-50 |
-4 |
-4 |
0 |
0 |
0 |
|
Wegen |
-608 |
-1.651 |
-592 |
-699 |
-706 |
-749 |
|
Mobiliteit |
-102 |
-66 |
-24 |
-23 |
-23 |
-17 |
|
Havens en kaden |
-1.333 |
-250 |
-836 |
1 |
0 |
0 |
|
Gemeentelijke panden en gronden |
-1.258 |
-2.149 |
-151 |
-151 |
-151 |
-150 |
|
Economie |
0 |
-36 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Onderwijshuisvesting |
0 |
-1.719 |
-506 |
-582 |
-711 |
-817 |
|
Sport |
-690 |
-737 |
-203 |
-88 |
-122 |
-80 |
|
Monumenten en erfgoed |
-510 |
-55 |
-15 |
-15 |
-14 |
-27 |
|
Archeologie |
-12 |
-41 |
-24 |
-12 |
-12 |
-21 |
|
Kunst en Cultuur |
-177 |
-423 |
17 |
16 |
16 |
0 |
|
Openbaar Groen en (openlucht) recreatie |
-105 |
-75 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Toerisme en recreatie |
0 |
-150 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Participatie werk |
-2.451 |
-841 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Minimabeleid |
-2.219 |
-295 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Schuldhulpverlening |
-3.195 |
-480 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Wmo subsidies en overig |
0 |
-247 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Jeugd algemeen |
-45 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Jeugd Preventie |
-30 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Gelrewerkt! |
-45 |
-45 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Inburgering |
-28 |
-28 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Milieu |
-452 |
-297 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Gedenkparken |
-14 |
-15 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Energietransitie |
-1.040 |
-3.622 |
-2.500 |
0 |
0 |
0 |
|
Ruimtelijke ontwikkeling |
-2.451 |
-170 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Wonen |
-388 |
-928 |
-70 |
-15 |
0 |
0 |
|
Grondzaken |
-935 |
-742 |
54 |
54 |
37 |
-26 |
|
Algemene baten en lasten |
-12.588 |
-7.247 |
-6.124 |
-5.199 |
-2.740 |
-470 |
|
Overhead |
-687 |
-1.417 |
-461 |
-258 |
-324 |
-282 |
|
Totaal Onttrekkingen |
-31.418 |
-23.835 |
-11.444 |
-6.974 |
-4.754 |
-2.645 |
|
Stortingen |
|||||||
Wegen |
465 |
565 |
565 |
565 |
565 |
565 |
|
Mobiliteit |
500 |
500 |
500 |
500 |
500 |
500 |
|
Gemeentelijke panden en gronden |
192 |
317 |
127 |
127 |
127 |
127 |
|
Onderwijshuisvesting |
344 |
395 |
474 |
473 |
473 |
595 |
|
Sport |
680 |
680 |
118 |
118 |
118 |
118 |
|
Archeologie |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
6 |
|
Kunst en Cultuur |
76 |
76 |
20 |
20 |
20 |
20 |
|
Openbaar Groen en (openlucht) recreatie |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
|
Milieu |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
Gedenkparken |
22 |
22 |
22 |
22 |
22 |
22 |
|
Energietransitie |
0 |
2.500 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Wonen |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
Grondzaken |
0 |
628 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Algemene baten en lasten |
10.210 |
6.831 |
2.619 |
166 |
166 |
934 |
|
Overhead |
0 |
471 |
471 |
471 |
471 |
471 |
|
Totaal Stortingen |
12.507 |
13.003 |
4.935 |
2.480 |
2.480 |
3.371 |
|
Mutaties reserves |
-18.911 |
-10.832 |
-6.510 |
-4.494 |
-2.274 |
725 |
|
Gerealiseerd resultaat |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overzicht baten en lasten (2022 - 2024)
Terug naar navigatie - Overzicht baten en lasten (2022 - 2024)Overzicht baten en lasten 22-24
Terug naar navigatie - Overzicht baten en lasten 22-24 Bedragen x €1.000Exploitatie |
Begroting 2023 na wijziging |
Primaire begroting 2024 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten |
Baten |
Onttrekkingen |
Stortingen |
Saldo |
Lasten |
Baten |
Onttrekkingen |
Stortingen |
Saldo |
||
Politiek dichtbij |
5.755 |
-475 |
0 |
0 |
5.280 |
6.486 |
-903 |
0 |
0 |
5.583 |
|
Wonen en Leefbaarheid |
60.317 |
-34.162 |
0 |
0 |
26.155 |
41.745 |
-24.036 |
0 |
0 |
17.708 |
|
Werken en Leren |
28.720 |
-3.649 |
0 |
0 |
25.071 |
28.358 |
-5.026 |
0 |
0 |
23.332 |
|
Zorgen en Samenleven |
97.064 |
-25.014 |
0 |
0 |
72.050 |
92.715 |
-24.599 |
0 |
0 |
68.116 |
|
Gerealiseerd saldo van baten en lasten |
191.856 |
-63.300 |
0 |
0 |
128.556 |
169.303 |
-54.565 |
0 |
0 |
114.739 |
|
Wonen en Leefbaarheid |
0 |
0 |
-9.385 |
1.273 |
-8.112 |
0 |
0 |
-852 |
1.373 |
521 |
|
Werken en Leren |
0 |
0 |
-2.496 |
344 |
-2.152 |
0 |
0 |
-518 |
475 |
-43 |
|
Zorgen en Samenleven |
0 |
0 |
-6.262 |
680 |
-5.581 |
0 |
0 |
-614 |
680 |
66 |
|
Mutaties reserves |
0 |
0 |
-18.142 |
2.297 |
-15.846 |
0 |
0 |
-1.984 |
2.528 |
545 |
|
Gerealiseerd resultaat |
191.856 |
-63.300 |
-18.142 |
2.297 |
112.711 |
169.303 |
-54.565 |
-1.984 |
2.528 |
115.284 |
Overzicht baten en lasten (2025 - 2027)
Terug naar navigatie - Overzicht baten en lasten (2025 - 2027)Uitgangspunten begroting 2024
Terug naar navigatie - Uitgangspunten begroting 2024De uitgangspunten voor de financiële begroting 2024 zijn:
Terug naar navigatie - De uitgangspunten voor de financiële begroting 2024 zijn:1. De basis voor de ramingen is de meerjarenraming 2023-2026, jaarschijf 2024, inclusief begrotingswijzigingen met structurele effecten tot en met de raadsvergadering van 5 juni 2023. Ook hebben we rekening gehouden met de structurele effecten uit de jaarrekening 2022.
2. Voor algemene prijsstijging (inflatiecorrectie) is uitgegaan van 3,1%. Voor budgetten op basis van contracten, hanteren we de vastgelegde percentages.
3. In het Centraal Economisch Plan (CEP), maart 2023, raming 2024, van het Centraal Planbureau (CPB) is 3,1% opgenomen als inflatiepercentage voor 2023. Voor ramingen voor energie, onderhoudscontracten, schoonhouden en uitbestede werkzaamheden op contractbasis, waarvoor de contracten al zijn afgesloten, is uitgegaan van de laatst bekende gegevens. Dit is conform bestendige gedragslijn.
4. Als formatie geldt de toegestane formatie per 1 januari 2024.
5. Voor loonkostenontwikkeling per 1 januari 2023 hanteren we 5,2% ten opzichte van de begroting 2023.
6. De rente-omslag van de activa per 1 januari 2023 bedraagt 1,0%
7. De gehanteerde rente bij de grondexploitatie bedraagt 1,5%
8. Voor de opbrengst van de onroerende zaakbelasting (OZB) is de geraamde opbrengst 3,1% (inflatiecorrectie). Voor de overige leges geldt een inflatiecorrectie van 3,1% op de geraamde opbrengst. Uitgangspunt voor riool- en afvalstoffenheffing is: volledig kostendekkend. Dit uitgangspunt vormt een bestendige gedragslijn.
9. De ramingen voor de "open eind" regelingen zijn reëel.
10. De uitgaven waarvan de BTW compensabel is via het BTW compensatiefonds of waar het ondernemers BTW betreft, zijn geraamd exclusief BTW.
Het geraamde aantal inwoners per 1 januari 2024 bedraagt 48.700.
Meerjarige incidentele baten en lasten per programma
Terug naar navigatie - Meerjarige incidentele baten en lasten per programmaMeerjarige incidentele baten en lasten per programma
Terug naar navigatie - Meerjarige incidentele baten en lasten per programmaStructurele onttrekkingen en toevoegingen aan de reserves 2024-2025
Terug naar navigatie - Structurele onttrekkingen en toevoegingen aan de reserves 2024-2025Structurele onttrekkingen en toevoegingen aan reserves 2026-2027
Terug naar navigatie - Structurele onttrekkingen en toevoegingen aan reserves 2026-2027Meerjarenbegroting 2024 - 2027
Terug naar navigatie - Meerjarenbegroting 2024 - 2027Meerjarige ontwikkelingen reserves en voorzieningen
Terug naar navigatie - Meerjarige ontwikkelingen reserves en voorzieningenMeerjarige ontwikkelingen reserves en voorzieningen
Terug naar navigatie - Meerjarige ontwikkelingen reserves en voorzieningenInvesteringsplan
Terug naar navigatie - InvesteringsplanSubsidies
Terug naar navigatie - SubsidiesSubsidies
Terug naar navigatie - SubsidiesDe gemeente Zutphen verstrekt veel subsidies die vallen onder de programma's in de gemeentebegroting. In deze bijlage willen we bijdragen aan de gewenste transparantie over de gemeentelijke subsidieregelingen en te verstrekken subsidies in 2023.
Subsidieregeling/doel |
Subsidiedoel/organisatie |
Raming 2024 |
(bedragen *€1) |
||
Programma 1 |
||
Wijkgericht werken |
Dorpsraad Warnsveld |
€ 15.700 |
Programma 2 |
|
(bedragen *€1) |
Subsidieregeling/doel |
Subsidiedoel/organisatie |
Raming 2024 |
Ondersteuning van activiteiten die bijdragen aan educatie en voorlichting op het gebied van bescherming van Flora en Fauna met als doel een duurzame samenleving. |
Incidente subsidies en St. de Kaardebol |
€ 37.100 |
Bevorderen duurzame inzameling afvalwater door hemelwater zoveel mogelijk te infiltreren. |
Inwoners van de gemeente Zutphen |
€ 32.200 |
Voorzien in het onderhoud van de molens en monumenten. |
Incidentele subsidies, St. Warkense Molen, Vereniging de Hollandse Molen, |
€ 106.600 |
Activiteiten die dragen bij aan een goede culturele infrastructuur, waarmee een breed publiek wordt bereikt. |
Incidentele subsidies, Bibliotheek Berkel & Ijssel, St. T&C de Hanzehof, St. Muzehof, St. Lokale Omroep Berkelstroom |
€ 3.343.200 |
Het versterken van de lokale en regionale positie als centrum voor kunst en cultuur. |
Incidentele subsidies, St de muzehof, St. Lokale omroep Berkelstroom |
€ 1.020.300 |
Programma 3 |
|
(bedragen *€1) |
Subsidieregeling/doel |
Subsidiedoel/organisatie |
Raming 2024 |
Zoveel mogelijk jonge kinderen met een (dreigende) taalachterstand deel te laten nemen aan educatieve programma's die ten doel hebben deze achterstand in te halen. |
Dikkertje Dap Kinderopvang, Graafschap Bibliotheken, Kindercentrum Aventurijn, Kindernet B.V., Samenwerkingsverband IJssel Berkel, Small Steps BV, St. Koalah, St. Perspectief, St. Yunio, OBS de Waaier |
€ 1.239.400 |
Het stimuleren van de verbinding tussen scholen en samenleving |
St. Abersonfonds, De Onderwijsspecialisten, Incidentele subsidies |
€ 15.300 |
Peuteropvang |
Dikkertje Dap Kinderopvang, Het Kleurrijk, Kindercentrum Aventurijn, Kinderverblijf Hip, Kindernet B.V., Small Steps BV, St. De Morgenter, St. Koalah |
€ 380.200 |
Ondernemersfondsen |
St. Binnenstadmanagement, St. Ondernemersfonds Binnenstad, St. Parkmanagement Ztp, St. De Zutphense Uitdaging |
€ 751.600 |
Stimuleren en versterken op diverse fronten van economische zaken en toerisme. |
Incidentele subsidies diverse instellingen, St. Zutphen Promotie |
€ 476.000 |
Programma 4 |
|
(bedragen *€1) |
Subsidieregeling/doel |
Subsidiedoel/organisatie |
Raming 2024 |
In stand houden van sportaccommodaties. |
Optisport Warnsveld BV, St. Sportaccommodaties Ztp |
€ 635.800 |
Het organiseren van stimuleringsactiviteiten t.b.v. jeugd. |
Incidentele Subsidies, St. De Muzehof, St. Sportaccommodaties Ztp |
€ 56.500 |
Sportstimulering, sport, bewegen en meedoen. |
Beweegwijs BV, Dans en theaterschool Mars Bentum, De Onderwijsspecialisten, GGD NO Gelderland, Praktijkonderwijs Ztp, St. Klimmendaal, St. Muehof, St. Sportaccommodaties, ZRZV isala, ZVV AZC |
€ 277.500 |
Het stimuleren van incidentele activiteiten die sportdeelname cq sport en bewegen in brede zin bevorderen en bijdragen aan een sportief en levendig sportklimaat. |
Incidentele subsidies |
€ 38.700 |
Voorkomen en verminderen van armoede en schulden. |
St. Voedselbank, St Jeugdfonds gelderland, St. Leergeld Ztp, St. Samenwerkende kerken, St. Verbindingskracht, St. WGDGO |
€ 236.800 |
Ondersteuning van statushouders en stimuleren integratie. |
St. Vluchtelingenwerk Oost Gelderland |
€ 97.200 |
Antidiscriminatie |
St. Stimenz |
€ 25.400 |
Overige activiteiten ter versterking van de zelfredzaamheid van de Zutphense inwoners. |
Incidentele subsidies, St. Slachtofferhulp, St. Hospice, St. Perspectief |
€ 296.600 |
Onafhankelijke cliëntenondersteuning en ondersteuningsprojecten voor inwoners. |
St. MEE Oost Gelderland, St. Perspectief |
€ 689.000 |
Ondersteuning van mensen van dementie en ontlasten van de betrokken |
St. Odensehuis, St. De |
€ 163.200 |
mantelzorgers. |
Bovenkamer, St. Sutfene, St. Zorgcomb. Marga |
|
|
Klom |
|
Voorkomen en verminderen van eenzaamheid. |
Incidentele subsidies |
€ 57.100 |
|
diverse instellingen. |
|
Versterking van de leefbaarheid van de wijk en inwoners ondersteunen bij |
St. Perspectief |
€ 2.485.500 |
zelfredzaamheid. |
|
|
Uitvoering geven aan de zorgplicht van de gemeente benoemd in artikel |
GGD N&O Gelderland, St. |
€ 314.800 |
4.1.1, eerste lid van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015. |
Veilig Thuis Noord-Oost |
|
|
Gelderland |
|
Voorkomen en verminderen van schooluitval en jeugdwerkeloosheid. |
St. Cornerstone, Vereniging |
€ 253.400 |
|
Samenwerkinsverband |
|
|
regio ZTP, GGD N&O |
|
|
Gelderland, St. Walhallab, ZVV AZC, |
|
Versterken van opvoed- en opgroei ondersteuning. |
Incidentele subsidies, St. Impulz, St. Perspecrief |
€ 376.200 |
|
Zutphen, St. Yunio |
|
Verbeteren van gezondheid en welzijn. |
GGD N&O Gelderland, St |
€ 1.182.700 |
|
Yunio, St. Ixta Noa, St. |
|
|
Perspectief |
|
Het zorgdragen voor veiligheid en naleving van regels door het bevorderen |
Stichting perspectief |
€ 41.900 |
van maatschappelijk gewenst gedrag. |
|
|
Geestelijke gezondheidsdienst |
GGD N&O Gelderland |
€ 77.800 |
|
Totaal |
€ 14.723.700 |
Aan dit overzicht kunnen geen rechten worden ontleend |
|
|
Overzicht producten per programma
Terug naar navigatie - Overzicht producten per programmaOverzicht taakvelden
Terug naar navigatie - Overzicht taakveldenOverzicht taakvelden
Terug naar navigatie - Overzicht taakvelden Bedragen x €1.000Exploitatie |
Begroting 2024 |
Begroting 2025 |
Begroting 2026 |
Begroting 2027 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten |
Baten |
Saldo |
Lasten |
Baten |
Saldo |
Lasten |
Baten |
Saldo |
Lasten |
Baten |
Saldo |
||
0-1 Bestuur |
3.647 |
-15 |
3.632 |
3.992 |
-15 |
3.977 |
3.870 |
-15 |
3.855 |
3.870 |
-15 |
3.855 |
|
0-10 Mutaties reserves |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
0-2 Burgerzaken |
2.015 |
-888 |
1.127 |
1.927 |
-942 |
985 |
2.134 |
-1.071 |
1.063 |
2.176 |
-1.144 |
1.032 |
|
0-4 Overhead |
25.120 |
-260 |
24.860 |
23.618 |
-204 |
23.413 |
22.179 |
-158 |
22.021 |
22.510 |
-11 |
22.499 |
|
0-5 Treasury |
112 |
-833 |
-722 |
579 |
-1.296 |
-717 |
581 |
-1.298 |
-717 |
581 |
-1.298 |
-717 |
|
0-61 OZB woningen |
633 |
-8.338 |
-7.705 |
698 |
-8.572 |
-7.874 |
731 |
-8.572 |
-7.840 |
762 |
-8.572 |
-7.810 |
|
0-62 OZB niet-woningen |
98 |
-6.309 |
-6.211 |
102 |
-6.486 |
-6.384 |
102 |
-6.486 |
-6.384 |
102 |
-6.486 |
-6.384 |
|
0-63 Parkeerbelasting |
124 |
-2.806 |
-2.682 |
128 |
-3.085 |
-2.957 |
128 |
-3.085 |
-2.957 |
128 |
-3.085 |
-2.957 |
|
0-64 Belastingen overig |
0 |
-95 |
-95 |
0 |
-97 |
-97 |
0 |
-97 |
-97 |
0 |
-97 |
-97 |
|
0-7 Alg uitkering en ov uitkeringen gemfonds |
0 |
-129.331 |
-129.331 |
0 |
-132.867 |
-132.867 |
0 |
-129.126 |
-129.126 |
0 |
-134.025 |
-134.025 |
|
0-8 Overige baten en lasten |
1.516 |
-33 |
1.483 |
773 |
-291 |
482 |
1.442 |
-291 |
1.151 |
1.996 |
-34 |
1.962 |
|
0-9 vennootschapbelasting (VpB) |
112 |
0 |
112 |
91 |
0 |
91 |
91 |
0 |
91 |
91 |
0 |
91 |
|
1-1 Crisisbeheersing en brandweer |
3.561 |
-62 |
3.499 |
3.910 |
-95 |
3.815 |
3.898 |
-95 |
3.803 |
3.957 |
-95 |
3.862 |
|
1-2 Openbare orde en veiligheid |
2.156 |
-59 |
2.097 |
2.492 |
-35 |
2.457 |
2.488 |
-35 |
2.453 |
2.487 |
-35 |
2.453 |
|
2-1 Verkeer en vervoer |
8.161 |
-317 |
7.843 |
7.816 |
-273 |
7.543 |
7.781 |
-273 |
7.509 |
7.865 |
-273 |
7.593 |
|
2-2 Parkeren |
684 |
0 |
684 |
683 |
0 |
683 |
683 |
0 |
683 |
683 |
0 |
682 |
|
2-3 Recreatieve havens |
35 |
0 |
35 |
36 |
0 |
36 |
36 |
0 |
36 |
36 |
0 |
36 |
|
2-4 Economische havens en waterwegen |
446 |
-13 |
433 |
1.035 |
-13 |
1.022 |
198 |
-13 |
185 |
192 |
-13 |
179 |
|
3-1 Economische ontwikkeling |
672 |
0 |
672 |
557 |
0 |
557 |
557 |
0 |
557 |
557 |
0 |
557 |
|
3-2 Fysieke bedrijfsinfrastructuur |
1.230 |
-1.438 |
-208 |
2.110 |
-2.413 |
-303 |
1.937 |
-2.229 |
-292 |
745 |
-1.065 |
-320 |
|
3-3 Bedrijvenloketen bedrijfsregelingen |
1.698 |
-270 |
1.428 |
1.311 |
-277 |
1.034 |
1.111 |
-277 |
834 |
1.111 |
-277 |
834 |
|
3-4 Economische promotie |
943 |
-226 |
718 |
834 |
-232 |
602 |
728 |
-232 |
496 |
728 |
-232 |
496 |
|
4-2 Onderwijshuisvesting |
7.512 |
-568 |
6.944 |
6.055 |
-584 |
5.471 |
6.240 |
-584 |
5.656 |
5.934 |
-584 |
5.350 |
|
4-3 Onderwijsbeleid en leerlingenzaken |
3.547 |
-1.538 |
2.009 |
3.442 |
-1.577 |
1.865 |
3.442 |
-1.577 |
1.865 |
3.442 |
-1.577 |
1.865 |
|
5-1 sportbeleid en activering |
1.954 |
-578 |
1.376 |
1.085 |
-592 |
493 |
949 |
-547 |
403 |
676 |
-273 |
403 |
|
5-2 Sportaccommodaties |
3.122 |
-1.455 |
1.667 |
4.289 |
-1.477 |
2.813 |
4.167 |
-1.477 |
2.691 |
4.133 |
-1.477 |
2.657 |
|
5-3 Cult.presentaties productie en parti. |
5.346 |
-505 |
4.841 |
3.056 |
-49 |
3.007 |
3.044 |
-49 |
2.995 |
3.955 |
-297 |
3.657 |
|
5-4 Musea |
2.760 |
-596 |
2.164 |
2.772 |
-620 |
2.152 |
2.769 |
-620 |
2.149 |
2.768 |
-620 |
2.148 |
|
5-5 Cultureel erfgoed |
1.252 |
-42 |
1.211 |
1.179 |
-53 |
1.126 |
1.101 |
-53 |
1.048 |
1.101 |
-53 |
1.048 |
|
5-6 Media |
1.420 |
-373 |
1.047 |
1.327 |
-161 |
1.166 |
1.183 |
-161 |
1.022 |
1.183 |
-161 |
1.022 |
|
5-7 Openbaar groen en openlucht recreatie |
4.684 |
-91 |
4.593 |
5.646 |
-83 |
5.563 |
4.989 |
-83 |
4.906 |
5.066 |
-83 |
4.983 |
|
6-1 Samenkracht en burgerparticipatie |
8.394 |
-2.036 |
6.358 |
7.565 |
-724 |
6.841 |
7.520 |
-678 |
6.841 |
7.343 |
-481 |
6.861 |
|
6-2 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen |
10.733 |
-431 |
10.302 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-3 Inkomensregelingen |
33.209 |
-22.855 |
10.354 |
33.613 |
-23.995 |
9.618 |
33.613 |
-24.495 |
9.118 |
33.570 |
-24.495 |
9.075 |
|
6-4 WSW en beschut werk |
12.222 |
-1.441 |
10.781 |
12.369 |
-1.511 |
10.858 |
12.719 |
-1.511 |
11.208 |
12.769 |
-1.511 |
11.257 |
|
6-5 Arbeidsparticipatie |
2.839 |
0 |
2.839 |
3.094 |
0 |
3.094 |
3.094 |
0 |
3.094 |
3.045 |
0 |
3.045 |
|
6-6 Maatwerkvoorzieningen (WMO) |
3.052 |
-567 |
2.485 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-71A Hulp bij het huishouden (WMO) |
5.712 |
0 |
5.712 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-71B Begeleiding (WMO) |
6.062 |
0 |
6.062 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-71D Overige maatwerkarrangementen (WMO) |
301 |
0 |
301 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-72A jeugdhulp begeleiding |
4.125 |
0 |
4.125 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-72B Jeugdhulp behandeling |
3.219 |
0 |
3.219 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-72C Jeugdhulp dagbesteding |
1.560 |
0 |
1.560 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-72D Jeugdhulp zonder verblijf overig |
39 |
0 |
39 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-73A Pleegzorg |
1.112 |
0 |
1.112 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-73B Gezinsgericht |
1.509 |
0 |
1.509 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-73C Jeughulp met verblijf overig |
3.245 |
0 |
3.245 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-74A Jeugdhulp behandeling GGZ zonder verblij |
4.121 |
0 |
4.121 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-74B Jeugdhulp crisisLTA?GGZ-verblijf |
750 |
0 |
750 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-74C Gesloten plaatsing |
422 |
0 |
422 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-82A Jeugdbescherming |
1.038 |
0 |
1.038 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
6-82B Jeugdreclasering |
138 |
0 |
138 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
7-1 Volksgezondheid |
2.059 |
-673 |
1.386 |
2.831 |
-568 |
2.263 |
2.732 |
-485 |
2.247 |
2.524 |
-290 |
2.234 |
|
7-2 Riolering |
4.405 |
-4.926 |
-521 |
7.006 |
-7.564 |
-559 |
5.192 |
-5.751 |
-559 |
4.531 |
-5.090 |
-559 |
|
7-3 Afval |
5.262 |
-6.682 |
-1.420 |
5.437 |
-6.893 |
-1.457 |
5.442 |
-6.899 |
-1.457 |
5.442 |
-6.899 |
-1.457 |
|
7-4 Milieubeheer |
6.264 |
-2.832 |
3.432 |
5.543 |
-834 |
4.708 |
3.039 |
-834 |
2.205 |
3.039 |
-834 |
2.205 |
|
7-5 Begraafplaatsen en crematoria |
684 |
-382 |
302 |
715 |
-393 |
322 |
715 |
-393 |
322 |
714 |
-393 |
321 |
|
8-1 Ruimtelijke ordening |
2.895 |
-1.409 |
1.486 |
1.835 |
-78 |
1.758 |
1.785 |
-78 |
1.707 |
1.760 |
-78 |
1.682 |
|
8-2 Grondexploitatie (niet-bedrijventer.) |
4.481 |
-4.402 |
79 |
3.456 |
-3.508 |
-52 |
1.860 |
-1.962 |
-102 |
1.136 |
-1.221 |
-85 |
|
8-3 Wonen en bouwen |
6.277 |
-4.176 |
2.101 |
3.373 |
-1.921 |
1.452 |
3.188 |
-1.921 |
1.267 |
3.173 |
-1.921 |
1.252 |
|
Gerealiseerd resultaat |
220.682 |
-209.849 |
10.832 |
168.378 |
-210.379 |
-42.001 |
159.457 |
-203.509 |
-44.052 |
157.877 |
-205.093 |
-47.217 |
Overzicht beleidsindicatoren
Terug naar navigatie - Overzicht beleidsindicatorenOverzicht
Terug naar navigatie - Overzicht
Taakveld |
Indicator |
eenheid |
periode |
Zutphen |
periode |
Zutphen |
Bron |
Beschrijving |
||||||||||||||||||||||||||||||
Programma 1. Politiek dichtbij |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0. Bestuur en ondersteuning |
Bezetting |
Fte per 1000 inwoners |
2023 |
9,05 |
2022 |
8,95 |
Eigen gegevens |
Het aantal Fte per 1.000 inwoners. |
||||||||||||||||||||||||||||||
0. Bestuur en ondersteuning |
Apparaatskosten |
Kosten per inwoner |
2024 |
1.045 |
2023 |
923 |
Eigen begroting |
Apparaatskosten (personele- en loonkosten, huisvestingskosten, tractiemiddelen, facilitaire en automatiseringskosten per inwoner. |
||||||||||||||||||||||||||||||
0. Bestuur en ondersteuning |
Externe inhuur |
Kosten als % van totale loonsom + totale kosten inhuur externen |
2024 |
0,10% |
2023 |
0,20% |
Eigen begroting |
Percentage externe inhuur van de totale loonsom inclusief inhuur. |
||||||||||||||||||||||||||||||
0. Bestuur en ondersteuning |
overhead |
% van totale lasten |
2024 |
11,50% |
2023 |
9,80% |
Eigen begroting |
Percentage overheadkosten ten opzichte van de totale lasten exclusief toevoegingen aan reserves. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Programma 2. Volksgezondheid en milieu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Volksgezondheid en milieu |
Omvang huishoudelijk restafval |
kg per inwoner |
2020 |
129 |
106 |
170 |
CBS - Statistiek Huishoudelijk afval |
Niet gescheiden ingezameld huishoudelijk afval. |
||||||||||||||||||||||||||||||
7. Volksgezondheid en milieu |
Hernieuwbare elektriciteit |
% |
2021 |
19,7 |
20,1 |
33,2 |
Klimaatmonitor - Rijkswaterstaat |
Hernieuwbare elektriciteit is elektriciteit die is opgewekt uit wind, waterkracht, zon of biomassa. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Programma 3. Werken en leren |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Economie |
Vestigingen |
per 1.000 inw 15- 64jr |
2022 |
166,4 |
162,2 |
174,1 |
LISA |
Het aantal vestigingen van bedrijven, per 1.000 inwoners in de leeftijd van 15-65 jaar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
3. Economie |
Functiemenging |
% |
2022 |
48,3 |
54,1 |
53,8 |
LISA |
De functiemengingsindex (FMI) weerspiegelt de verhouding tussen banen en woningen, en varieert tussen 0 (alleen wonen) en 100 (alleen werken). Bij een waarde van 50 zijn er evenveel woningen als banen. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
4. Onderwijs |
Voortijdige schoolverlaters totaal (VO + MBO) % |
% |
2021 |
2,3 |
1,7 |
1,9 |
DUO - Dienst Uitvoering Onderwijs |
Het percentage van het totaal aantal leerlingen van het VO en MBO (12 - 23 jaar) dat voortijdig, dat wil zeggen zonder startkwalificatie, het onderwijs verlaat. De periodeaanduiding "2021" staat voor schooljaar "2020/2021". |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
4. Onderwijs |
Absoluut verzuim |
per 1.000 leerlingen |
2022 |
0,9 |
5 |
4,2 |
Ingrado |
Er wordt gesproken van absoluut verzuim als een leerplichtige en/of kwalificatieplichtige jongere niet op een school of instelling staat ingeschreven. De periodeaanduiding '2021' staat voor schooljaar '2020/2021'. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
4. Onderwijs |
Relatief verzuim |
per 1.000 leerlingen |
2022 |
24 |
22 |
24 |
Ingrado |
Er is sprake van relatief verzuim als een jongere wel op een school staat ingeschreven, maar gedurende een bepaalde tijd de lessen/praktijk verzuimt. Ook veelvuldig te laat komen kan hiertoe worden gerekend. De periodeaanduiding '2021' staat voor schooljaar '2020/2021'. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Programma 4. Zorgen en samenleven |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Veiligheid |
Winkeldiefstal per 1.000 inwoners |
aantal per 1.000 inwoners |
2022 |
5,5 |
1,9 |
2,3 |
CBS - Geregistreerde criminaliteit & Diefstallen |
Het aantal winkeldiefstallen per 1.000 inwoners. Op het moment van het samenstellen waren er nog geen cijfers bekend. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
1. Veiligheid |
Geweldsmisdrijven per 1.000 inwoners |
aantal per 1.000 inwoners |
2022 |
5,4 |
3,6 |
4,6 |
CBS - Geregistreerde criminaliteit & Diefstallen |
Het aantal geweldsmisdrijven. Voorbeelden van geweldsmisdrijven zijn seksuele misdrijven, levensdelicten zoals moord en doodslag en dood en lichamelijk letsel door schuld (bedreiging, mishandeling, etc.). |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
1. Veiligheid |
Diefstal uit woning per 1.000 inwoners |
aantal per 1.000 inwoners |
2022 |
1,4 |
1,2 |
1,4 |
CBS - Geregistreerde criminaliteit & Diefstallen |
Het aantal diefstallen uit woningen per 1.000 inwoners. Op het moment van het samenstellen waren er nog geen cijfers bekend. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
1. Veiligheid |
Vernieling en beschadiging per 1.000 inwoners |
aantal per 1.000 inwoners |
2022 |
6,3 |
5,6 |
6 |
CBS - Geregistreerde criminaliteit & Diefstallen |
Hieronder vallen brandstichting, alle vormen van vernieling en misdrijven tegen de openbare orde en het openbaar gezag. Voorbeelden van misdrijven tegen de openbare orde en tegen het openbaar gezag zijn opruiing, huis-, computer- en lokaalvredebreuk, deelneming aan een criminele of terroristische organisatie, openlijke geweldpleging, godslastering, discriminatie en het doen van een valse aangifte. Omdat het delict mensenhandel vaak onder dezelfde feitcode geregistreerd wordt als het delict mensensmokkel worden deze twee delicten samengeteld en weergegeven bij de gewelds- en seksuele misdrijven. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
1. Veiligheid |
Verwijzingen Halt |
per 1.000 inw. |
2022 |
5 |
7 |
8 |
Bureau Halt |
Het aantal verwijzingen Halt per 1.000 inwoners van 12 tot 18 jaar. Jongeren van 12 tot 18 jaar die een licht strafbaar vergrijp plegen, worden door de politie of leerplichtambtenaren naar Bureau Halt verwezen voor een passende Halt-straf. Zij krijgen leeropdrachten en er volgen gesprekken met de jongere en de ouders. Op deze manier kunnen jongeren rechtzetten wat zij fout hebben gedaan, zonder dat zij in aanraking komen met het Openbaar Ministerie. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
5. Sport, cultuur en recreatie |
Niet-sporters |
% |
2020 |
50,8 |
49,4 |
49,2 |
RIVM - Zorgatlas |
Het percentage niet-wekelijkse sporters t.o.v. de bevolking van 19 jaar en ouder. Bevolking van 19 jaar en ouder dat niet minstens één keer per week aan sport doet. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Sociaal domein |
Banen |
per 1.000 inw 15- 64jr |
2022 |
714 |
820,1 |
825,4 |
LISA |
Het aantal banen, per 1.000 inwoners in de leeftijd van 15-64 jaar. Onder een baan wordt een vervulde positie verstaan. Dit betreffen zowel fulltimers, parttimers als uitzendkrachten. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Sociaal domein |
Netto arbeidsparticipatie |
% |
2022 |
69,5 |
72,9 |
72,2 |
CBS - Arbeidsdeelname |
Het percentage van de werkzame beroepsbevolking ten opzichte van de (potentiële) beroepsbevolking. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Sociaal domein |
Bijstandsuitkeringen |
per 10.000 inw 18jr eo |
2021 |
497,8 |
349,7 |
431,2 |
CBS - Participatie Wet |
Het aantal personen met een uitkering op grond van de Wet werk en bijstand (WWB, t/m 2014) en de Participatiewet (vanaf 2015). De uitkeringen (leefgeld) aan personen in een instelling, de elders verzorgden, zijn niet inbegrepen. Ook de uitkeringen aan dak- en thuislozen zijn niet inbegrepen. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Sociaal domein |
Lopende re- integratievoorzieningen |
per 10.000 inw 15- 65jr |
2022 |
554,6 |
195,1 |
197,7 |
CBS - Participatie Wet |
Het aantal lopende re-integratievoorzieningen, per 10.000 inwoners in de leeftijd van 15-64 jaar |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Sociaal domein |
Wmo-cliënten met een maatwerkarrangement |
per 10.000 inw |
2022 |
800 |
X |
700 |
CBS - Monitor Sociaal Domein WMO |
Aantal per 10.000 inwoners in de betreffende bevolkingsgroep. Een maatwerkarrangement is een vorm van specialistische ondersteuning binnen het kader van de Wmo. Voor de Wmo-gegevens geldt dat het referentiegemiddelde gebaseerd is op 327 deelnemende gemeen |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Sociaal domein |
% kinderen in uitkeringsgezin |
% |
2021 |
7 |
5 |
6 |
CBS |
Percentage kinderen tot 18 jaar die in een gezin leven dat van een bijstandsuitkering moet rondkomen. Bijstandshuishouden is een huishouden waarvan minimaal één lid een bijstandsuitkering ontvangt. Onder bijstand wordt hier uitkeringen aan huishoudens op grond van de Wet werk en bijstand (WWB, tot 2015) en de Participatiewet (vanaf 2015) en het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 (Bbz) verstaan. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Sociaal domein |
% werkloze jongeren |
% |
2021 |
2 |
2 |
2 |
CBS |
Personen van 16 t/m 22 jaar die als werkzoekende staan ingeschreven bij het UWV WERKbedrijf en tegelijkertijd geen baan hebben als werknemer volgens de Polisadministratie. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Sociaal domein |
Jongeren met jeugdhulp |
% van alle jongeren tot 18 jaar |
2022 |
17,4 |
13,6 |
13,2 |
CBS - Beleidsinformatie Jeugd |
Het percentage jongeren tot 18 jaar met jeugdhulp ten opzicht van alle jongeren tot 18 jaar. Jeugdhulp is de hulp en zorg zoals deze bedoeld en beschreven is in de Jeugdwet (2014). Het betreft hulp en zorg aan jongeren en hun ouders bij psychische, psychosociale en/of gedragsproblemen, een verstandelijke beperking van de jongere, of opvoedingsproblemen van de ouders. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Sociaal domein |
Jongeren met jeugdbescherming |
% |
2022 |
1,7 |
1,2 |
1,2 |
CBS - Beleidsinformatie Jeugd |
Jongeren met jeugdbescherming betreft jongeren tot 18 jaar die op enig moment in de verslagperiode een maatregel door de rechter dwingend opgelegd hebben gekregen. Jeugdbescherming is een maatregel die de rechter dwingend oplegt. Dat gebeurt als een gezonde en veilige ontwikkeling van een kind of jeugdige wordt bedreigd en vrijwillige hulp niet of niet voldoende helpt. Een kind of jongere wordt dan onder toezicht gesteld of onder voogdij geplaatst. In uitzonderlijke gevallen wordt de hulp of zorg voortgezet tot de leeftijd van 23 jaar. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Sociaal domein |
Jongeren met jeugdreclassering |
% |
2022 |
0,4 |
0,2 |
0,3 |
CBS - Beleidsinformatie Jeugd |
Het percentage jongeren (12-23 jaar) met een jeugdreclasseringsmaatregel ten opzichte van alle jongeren (12-23 jaar). Jeugdreclassering is een combinatie van begeleiding en controle voor jongeren vanaf 12 jaar, die voor hun 18e verjaardag met de politie in aanraking zijn geweest en een proces-verbaal hebben gekregen. Indien de persoonlijkheid van de dader of de omstandigheden waaronder het misdrijf is begaan daartoe aanleiding geven, bijvoorbeeld bij jongvolwassenen met een verstandelijke beperking, kan het jeugdstrafrecht eveneens worden toegepast op jongvolwassenen in de leeftijd 18 tot en met 23 jaar. De jongere krijgt op maat gesneden begeleiding van een jeugdreclasseringswerker om te voorkomen dat hij of zij opnieuw de fout ingaat. Jeugdreclassering kan worden opgelegd door de kinderrechter of de officier van Justitie. Jeugdreclassering kan ook op initiatief van de Raad voor de Kinderbescherming in het vrijwillige kader worden opgestart. De begeleiding kan doorlopen tot de jongere 23 jaar wordt. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Sociaal domein |
Jongeren met delict voor rechter |
% 12 t/m 21 jarigen |
2021 |
1 |
1 |
1 |
CBS - Beleidsinformatie Jeugd |
Het percentage jongeren (12 t/m 21 jaar) dat met een delict voor de rechter is verschenen. Tot en met 2015 zijn de cijfers van deze indicator afkomstig van het Verwey-Jonker Instituut - Kinderen in Tel. De cijfers vanaf 2016 zijn afkomstig van het CBS. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Algemene dekkingsmiddelen |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Vhrowv |
Woonlasten éénpersoonshuishouden |
euro |
2022 |
824 |
847 |
823 |
COELO, Groningen |
Het gemiddelde totaalbedrag in euro's per jaar dat een éénpersoonshuisouden betaalt aan woonlasten. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
8. Vhrowv |
Woonlasten meerpersoonshuishouden |
euro |
2022 |
870 |
914 |
905 |
COELO, Groningen |
Het gemiddelde totaalbedrag in euro's per jaar dat een meerpersoonshuishouden betaalt aan woonlasten. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
8. Vhrowv |
WOZ-waarde woningen |
1.000 euro |
2023 |
312 |
365 |
369 |
CBS - Statistiek Waarde Onroerende Zaken |
De gemiddelde WOZ waarde van woningen. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
8. Vhrowv |
Nieuwbouw woningen |
aantal per 1.000 woningen |
2022 |
14,2 |
8,4 |
9,3 |
ABF - Systeem Woningvoorraad |
Nieuw gebouwde woningen, exclusief overige toevoegingen, zoals transformaties. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
8. Vhrowv |
Demografische druk |
% |
2023 |
78,7 |
74 |
70,3 |
CBS - Bevolkingsstatistiek |
De som van het aantal personen van 0 tot 20 jaar en 65 jaar of ouder in verhouding tot de personen van 20 tot 65 jaar. |
|
Taakveld |
Indicator |
eenheid |
periode |
Zutphen |
periode |
Zutphen |
Bron |
Beschrijving |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programma 1. Politiek dichtbij |
||||||||||||
0. Bestuur en ondersteuning |
Bezetting |
Fte per 1000 inwoners |
2025 |
9,97 |
2024 |
9,05 |
Eigen gegevens |
Het aantal Fte per 1.000 inwoners. |
||||
0. Bestuur en ondersteuning |
Apparaatskosten |
Kosten per inwoner |
2025 |
1.103 |
2024 |
1045 |
Eigen begroting |
Apparaatskosten (personele- en loonkosten, huisvestingskosten, tractiemiddelen, facilitaire en automatiseringskosten per inwoner. |
||||
0. Bestuur en ondersteuning |
Externe inhuur |
Kosten als % van totale loonsom + totale kosten inhuur externen |
2025 |
0,00% |
2024 |
0,10% |
Eigen begroting |
Percentage externe inhuur van de totale loonsom inclusief inhuur. |
||||
0. Bestuur en ondersteuning |
overhead |
% van totale lasten |
2025 |
10,65% |
2024 |
11,50% |
Eigen begroting |
Percentage overheadkosten ten opzichte van de totale lasten exclusief toevoegingen aan reserves. |
||||
Taakveld |
Indicator |
eenheid |
periode |
Zutphen |
Provincie |
Nederland |
Bron |
Beschrijving |
||||
Programma 2. Volksgezondheid en milieu |
||||||||||||
7. Volksgezondheid en milieu |
Omvang huishoudelijk restafval |
kg per inwoner |
2022 |
114,7 |
94,6 |
147,7 |
CBS - Statistiek Huishoudelijk afval |
Niet gescheiden ingezameld huishoudelijk afval. |
||||
7. Volksgezondheid en milieu |
Hernieuwbare elektriciteit |
% |
2022 |
24,9 |
29 |
41,3 |
Klimaatmonitor - Rijkswaterstaat |
Hernieuwbare elektriciteit is elektriciteit die is opgewekt uit wind, waterkracht, zon of biomassa. |
||||
Taakveld |
Indicator |
eenheid |
periode |
Zutphen |
Provincie |
Nederland |
Bron |
Beschrijving |
||||
Programma 3. Werken en leren |
||||||||||||
3. Economie |
Vestigingen |
per 1.000 inw 15-64jr |
2023 |
183,5 |
178,6 |
197,1 |
LISA |
Het aantal vestigingen van bedrijven, per 1.000 inwoners in de leeftijd van 15-65 jaar. |
||||
3. Economie |
Functiemenging |
% |
2023 |
48,1 |
54,4 |
54,2 |
LISA |
De functiemengingsindex (FMI) weerspiegelt de verhouding tussen banen en woningen, en varieert tussen 0 (alleen wonen) en 100 (alleen werken). Bij een waarde van 50 zijn er evenveel woningen als banen. |
||||
4. Onderwijs |
Voortijdige schoolverlaters totaal (VO + MBO) % |
% |
2023 |
2,5 |
2,2 |
2,4 |
DUO - Dienst Uitvoering Onderwijs |
Het percentage van het totaal aantal leerlingen van het VO en MBO (12 - 23 jaar) dat voortijdig, dat wil zeggen zonder startkwalificatie, het onderwijs verlaat.
De periodeaanduiding "2021" staat voor schooljaar "2020/2021". |
||||
4. Onderwijs |
Absoluut verzuim |
per 1.000 leerlingen |
2023 |
1,4 |
5,4 |
6,3 |
Ingrado |
Er wordt gesproken van absoluut verzuim als een leerplichtige en/of kwalificatieplichtige jongere niet op een school of instelling staat ingeschreven.
De periodeaanduiding '2021' staat voor schooljaar '2020/2021'. |
||||
4. Onderwijs |
Relatief verzuim |
per 1.000 leerlingen |
2023 |
26,6 |
24,4 |
27,2 |
Ingrado |
Er is sprake van relatief verzuim als een jongere wel op een school staat ingeschreven, maar gedurende een bepaalde tijd de lessen/praktijk verzuimt. Ook veelvuldig te laat komen kan hiertoe worden gerekend.
De periodeaanduiding '2021' staat voor schooljaar '2020/2021'. |
||||
Taakveld |
Indicator |
eenheid |
periode |
Zutphen |
Provincie |
Nederland |
Bron |
Beschrijving |
||||
Programma 4. Zorgen en samenleven |
||||||||||||
1. Veiligheid |
Winkeldiefstal per 1.000 inwoners |
aantal per 1.000 inwoners |
2023 |
5,7 |
2,1 |
2,5 |
CBS - Geregistreerde criminaliteit & Diefstallen |
Het aantal winkeldiefstallen per 1.000 inwoners. Op het moment van het samenstellen waren er nog geen cijfers bekend. |
||||
1. Veiligheid |
Geweldsmisdrijven per 1.000 inwoners |
aantal per 1.000 inwoners |
2023 |
5,3 |
3,4 |
4,3 |
CBS - Geregistreerde criminaliteit & Diefstallen |
Het aantal geweldsmisdrijven. Voorbeelden van geweldsmisdrijven zijn seksuele misdrijven, levensdelicten zoals moord en doodslag en dood en lichamelijk letsel door schuld (bedreiging, mishandeling, etc.). |
||||
1. Veiligheid |
Diefstal uit woning per 1.000 inwoners |
aantal per 1.000 inwoners |
2023 |
1,1 |
1,1 |
1,3 |
CBS - Geregistreerde criminaliteit & Diefstallen |
Het aantal diefstallen uit woningen per 1.000 inwoners. Op het moment van het samenstellen waren er nog geen cijfers bekend. |
||||
1. Veiligheid |
Vernieling en beschadiging per 1.000 inwoners |
aantal per 1.000 inwoners |
2023 |
8,1 |
5,2 |
5,8 |
CBS - Geregistreerde criminaliteit & Diefstallen |
Hieronder vallen brandstichting, alle vormen van vernieling en misdrijven tegen de openbare orde en het openbaar gezag. Voorbeelden van misdrijven tegen de openbare orde en tegen het openbaar gezag zijn opruiing, huis-, computer- en lokaalvredebreuk, deelneming aan een criminele of terroristische organisatie, openlijke geweldpleging, godslastering, discriminatie en het doen van een valse aangifte. Omdat het delict mensenhandel vaak onder dezelfde feitcode
geregistreerd wordt als het delict mensensmokkel worden deze twee delicten samengeteld en weergegeven bij de gewelds- en seksuele misdrijven. |
||||
1. Veiligheid |
Verwijzingen Halt |
per 1.000 inw. |
2023 |
5,8 |
8,3 |
8,7 |
Bureau Halt |
Het aantal verwijzingen Halt per 1.000 inwoners van 12 tot 18 jaar. Jongeren van 12 tot 18 jaar die een licht strafbaar vergrijp plegen, worden door de politie of leerplichtambtenaren naar Bureau Halt verwezen voor een passende Halt-straf. Zij krijgen leeropdrachten en er volgen gesprekken met de jongere en de ouders. Op deze manier kunnen jongeren rechtzetten wat zij fout hebben gedaan, zonder dat zij in aanraking komen met het Openbaar Ministerie. |
||||
5. Sport, cultuur en recreatie |
Niet-sporters |
% |
2022 |
47,7 |
46,8 |
46,4 |
RIVM - Zorgatlas |
Het percentage niet-wekelijkse sporters t.o.v. de bevolking van 19 jaar en ouder. Bevolking van 19 jaar en ouder dat niet minstens één keer per week aan sport doet. |
||||
6. Sociaal domein |
Banen |
per 1.000 inw 15-64jr |
2023 |
719,9 |
830,6 |
836,6 |
LISA |
Het aantal banen, per 1.000 inwoners in de leeftijd van 15-64 jaar. Onder een baan wordt een vervulde positie verstaan. Dit betreffen zowel fulltimers, parttimers als uitzendkrachten. |
||||
6. Sociaal domein |
Netto arbeidsparticipatie |
% |
2023 |
70,3 |
73,7 |
73,1 |
CBS - Arbeidsdeelname |
Het percentage van de werkzame beroepsbevolking ten opzichte van de (potentiële) beroepsbevolking. |
||||
6. Sociaal domein |
Bijstandsuitkeringen |
per 10.000 inw 18jr eo |
2023 |
395,1 |
289,7 |
344,8 |
CBS - Participatie Wet |
Het aantal personen met een uitkering op grond van de Wet werk en bijstand (WWB, t/m 2014) en de Participatiewet (vanaf 2015). De uitkeringen (leefgeld) aan personen in een instelling, de elders verzorgden, zijn niet inbegrepen. Ook de uitkeringen aan dak- en thuislozen zijn niet inbegrepen. |
||||
6. Sociaal domein |
Lopende re-integratievoorzieningen |
per 10.000 inw 15-65jr |
2023 |
567,5 |
195,8 |
191,5 |
CBS - Participatie Wet |
Het aantal lopende re-integratievoorzieningen, per 10.000 inwoners in de leeftijd van 15-64 jaar |
||||
6. Sociaal domein |
Wmo-cliënten met een maatwerkarrangement |
per 10.000 inw |
2023 |
810 |
692,9 |
700 |
CBS - Monitor Sociaal Domein WMO |
Aantal per 10.000 inwoners in de betreffende bevolkingsgroep. Een maatwerkarrangement is een vorm van specialistische ondersteuning binnen het kader van de Wmo. Voor de Wmo-gegevens geldt dat het referentiegemiddelde gebaseerd is op 327 deelnemende gemeen |
||||
6. Sociaal domein |
% kinderen in uitkeringsgezin |
% |
2022 |
6 |
4,6 |
6 |
CBS |
Percentage kinderen tot 18 jaar die in een gezin leven dat van een bijstandsuitkering moet rondkomen. Bijstandshuishouden is een huishouden waarvan minimaal één lid een bijstandsuitkering ontvangt. Onder bijstand wordt hier uitkeringen aan huishoudens op grond van de Wet werk en bijstand (WWB, tot 2015) en de Participatiewet (vanaf 2015) en het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen 2004 (Bbz) verstaan. |
||||
6. Sociaal domein |
% werkloze jongeren |
% |
2022 |
2 |
1,4 |
1 |
CBS |
Personen van 16 t/m 22 jaar die als werkzoekende staan ingeschreven bij het UWV WERKbedrijf en tegelijkertijd geen baan hebben als werknemer volgens de Polisadministratie. |
||||
6. Sociaal domein |
Jongeren met jeugdhulp |
% van alle jongeren tot 18 jaar |
2023 |
17,1 |
14,2 |
13,5 |
CBS - Beleidsinformatie Jeugd |
Het percentage jongeren tot 18 jaar met jeugdhulp ten opzicht van alle jongeren tot 18 jaar. Jeugdhulp is de hulp en zorg zoals deze bedoeld en beschreven is in de Jeugdwet (2014). Het betreft hulp en zorg aan jongeren en hun ouders bij psychische, psychosociale en/of gedragsproblemen, een verstandelijke beperking van de jongere, of opvoedingsproblemen van de ouders. |
||||
6. Sociaal domein |
Jongeren met jeugdbescherming |
% |
2023 |
1,6 |
1,1 |
1,1 |
CBS - Beleidsinformatie Jeugd |
Jongeren met jeugdbescherming betreft jongeren tot 18 jaar die op enig moment in de verslagperiode een maatregel door de rechter dwingend opgelegd hebben gekregen. Jeugdbescherming is een maatregel die de rechter dwingend oplegt. Dat gebeurt als een gezonde en veilige ontwikkeling van een kind of jeugdige wordt bedreigd en vrijwillige hulp niet of niet voldoende helpt. Een kind of jongere wordt dan onder toezicht gesteld of onder voogdij geplaatst.
In uitzonderlijke gevallen wordt de hulp of zorg voortgezet tot de leeftijd van 23 jaar. |
||||
6. Sociaal domein |
Jongeren met jeugdreclassering |
% |
2023 |
0,3 |
0,3 |
0,3 |
CBS - Beleidsinformatie Jeugd |
Het percentage jongeren (12-23 jaar) met een jeugdreclasseringsmaatregel ten opzichte van alle jongeren (12-23 jaar). Jeugdreclassering is een combinatie van begeleiding en controle voor jongeren vanaf 12 jaar, die voor hun 18e verjaardag met de politie in aanraking zijn geweest en een proces-verbaal hebben gekregen. Indien de persoonlijkheid van de dader of de omstandigheden waaronder het misdrijf is begaan daartoe aanleiding geven, bijvoorbeeld bij jongvolwassenen met een verstandelijke beperking, kan het jeugdstrafrecht eveneens worden toegepast op jongvolwassenen in de leeftijd 18 tot en met 23 jaar. De jongere krijgt op maat gesneden begeleiding van een jeugdreclasseringswerker om te voorkomen dat hij of zij opnieuw de fout ingaat. Jeugdreclassering kan worden opgelegd door de kinderrechter of de officier van Justitie. Jeugdreclassering kan ook op initiatief van de Raad voor de Kinderbescherming in het vrijwillige kader worden opgestart. De begeleiding kan doorlopen tot de jongere 23 jaar wordt. |
||||
6. Sociaal domein |
Jongeren met delict voor rechter |
% 12 t/m 21 jarigen |
2022 |
1 |
0,9 |
1 |
CBS - Beleidsinformatie Jeugd |
Het percentage jongeren (12 t/m 21 jaar) dat met een delict voor de rechter is verschenen. Tot en met 2015 zijn de cijfers van deze indicator afkomstig van het Verwey-Jonker Instituut - Kinderen in Tel. De cijfers vanaf 2016 zijn afkomstig van het CBS. |
||||
Taakveld |
Indicator |
eenheid |
periode |
Zutphen |
Provincie |
Nederland |
Bron |
Beschrijving |
||||
Algemene dekkingsmiddelen |
||||||||||||
8. Vhrowv |
Woonlasten éénpersoonshuishouden |
euro |
2024 |
848,2 |
932,8 |
X |
COELO, Groningen |
Het gemiddelde totaalbedrag in euro's per jaar dat een éénpersoonshuisouden betaalt aan woonlasten. |
||||
8. Vhrowv |
Woonlasten meerpersoonshuishouden |
euro |
2024 |
894,7 |
995,8 |
X |
COELO, Groningen |
Het gemiddelde totaalbedrag in euro's per jaar dat een meerpersoonshuishouden betaalt aan woonlasten. |
||||
8. Vhrowv |
WOZ-waarde woningen |
1.000 euro |
2024 |
322 |
380 |
379 |
CBS - Statistiek Waarde Onroerende Zaken |
De gemiddelde WOZ waarde van woningen. |
||||
8. Vhrowv |
Nieuwbouw woningen |
aantal per 1.000 woningen |
2023 |
8,3 |
9,6 |
9,1 |
ABF - Systeem Woningvoorraad |
Nieuw gebouwde woningen, exclusief overige toevoegingen, zoals transformaties. |
||||
8. Vhrowv |
Demografische druk |
% |
2024 |
79,4 |
74,3 |
70,4 |
CBS - Bevolkingsstatistiek |
De som van het aantal personen van 0 tot 20 jaar en 65 jaar of ouder in verhouding tot de personen van 20 tot 65 jaar. |
Geprognosticeerde balans
Terug naar navigatie - Geprognosticeerde balansPrognose meerjarenbalans
Terug naar navigatie - Prognose meerjarenbalans
Prognose meerjarenbalans (bedragen x € 1.000) |
Realisatie |
Begroting |
|
|
|
|
|
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
Activa |
|
|
|
|
|
|
Vaste activa |
|
|
|
|
|
|
Immateriële vaste activa |
653 |
859 |
821 |
783 |
745 |
707 |
Materiële vaste activa |
167.944 |
201.003 |
194.720 |
191.680 |
189.974 |
198.124 |
Financiële vaste activa |
17.376 |
13.016 |
12.720 |
12.624 |
12.528 |
12.432 |
Totaal vaste activa |
185.973 |
214.878 |
208.261 |
205.087 |
203.247 |
211.263 |
|
|
|
|
|
|
|
Vlottende activa |
|
|
|
|
|
|
Voorraden |
-4.936 |
-3.549 |
-5.214 |
-5.115 |
-3.687 |
1 |
Uitzettingen |
41.484 |
17.178 |
17.178 |
17.178 |
17.178 |
17.178 |
Liquide middelen |
574 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Overlopende activa |
7.749 |
7.749 |
7.749 |
7.749 |
7.749 |
7.749 |
Totaal vlottende activa |
44.871 |
21.378 |
19.713 |
19.812 |
21.240 |
24.928 |
|
|
|
|
|
|
|
Totaal activa |
230.844 |
236.256 |
227.974 |
224.899 |
224.487 |
236.191 |
|
|
|
|
|
|
|
Passiva |
|
|
|
|
|
|
Vaste passiva |
|
|
|
|
|
|
Reserves |
59.175 |
61.892 |
62.696 |
69.787 |
70.483 |
72.547 |
Resultaat boekjaar |
15.645 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Voorzieningen |
15.351 |
13.242 |
12.746 |
12.037 |
13.143 |
14.225 |
Vaste schuld |
103.303 |
101.159 |
94.821 |
85.861 |
83.966 |
92.553 |
Totaal vaste passiva |
193.474 |
176.293 |
170.263 |
167.685 |
167.592 |
179.325 |
|
|
|
|
|
|
|
Vlottende passiva |
|
|
|
|
|
|
Vlottende schuld |
6.451 |
29.044 |
26.792 |
26.295 |
25.976 |
25.947 |
Overlopende passiva |
30.919 |
30.919 |
30.919 |
30.919 |
30.919 |
30.919 |
Totaal vlottende passiva |
37.370 |
59.963 |
57.711 |
57.214 |
56.895 |
56.866 |
|
|
|
|
|
|
|
Totaal passiva |
230.844 |
236.256 |
227.974 |
224.899 |
224.487 |
236.191 |