• We creëren een inwonersportaal en Omnichannel omgeving: Elke inwoner krijgt 
    de gelegenheid om via een beveiligde omgeving persoonsgerichte 
    dienstverlening digitaal af te kunnen handelen bij de gemeente. We gaan 
    MijnServices en MijnOmgeving implementeren. Hierbij sluiten we aan bij het 
    programma Omnichannel van de VNG. Hiermee realiseren we ook een integraal 
    klantbeeld en belandt informatie van onze klant op de plek waar het hoort en 
    raken we deze niet kwijt.
  • We richten het zaaksysteem vanuit het proces in: Dit helpt om een reëel beeld te 
    krijgen in de behandeling van een zaak. Zo zien medewerkers ook de logica van 
    zaakgericht werken. Hiervoor is het noodzakelijk dat er duidelijkheid is in onze 
    processtructuur en processturing.
  • We voeren het project implementatie Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer(Wmebv) uit: Met dit project gaan we voldoen aan de wettelijke verplichting uit de Wmebv én geven we een impuls aan de digitalisering en het digitaal werken.