59970403 - Verder met digitale dienstverlening
- We creëren een inwonersportaal en Omnichannel omgeving: Elke inwoner krijgt
de gelegenheid om via een beveiligde omgeving persoonsgerichte
dienstverlening digitaal af te kunnen handelen bij de gemeente. We gaan
MijnServices en MijnOmgeving implementeren. Hierbij sluiten we aan bij het
programma Omnichannel van de VNG. Hiermee realiseren we ook een integraal
klantbeeld en belandt informatie van onze klant op de plek waar het hoort en
raken we deze niet kwijt. - We richten het zaaksysteem vanuit het proces in: Dit helpt om een reëel beeld te
krijgen in de behandeling van een zaak. Zo zien medewerkers ook de logica van
zaakgericht werken. Hiervoor is het noodzakelijk dat er duidelijkheid is in onze
processtructuur en processturing. - We voeren het project implementatie Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer(Wmebv) uit: Met dit project gaan we voldoen aan de wettelijke verplichting uit de Wmebv én geven we een impuls aan de digitalisering en het digitaal werken.